مشخصات مقاله | |
عنوان مقاله | An application of brand personality to advergames: The effect of company attributes on advergame personality |
ترجمه عنوان مقاله | به کارگیری شخصیت برند در راستای advergames (تبلیغات در بازی ها): تاثیر ویژگی های شرکت روی ویژگی advergames |
فرمت مقاله | |
نوع مقاله | ISI |
سال انتشار | |
تعداد صفحات مقاله | 11 صفحه |
رشته های مرتبط | مدیریت |
گرایش های مرتبط | بازاریابی و مدیریت بازرگانی |
مجله | کامپیوترها در رفتار انسان – Computers in Human Behavior |
دانشگاه | دانشگاه یونسی، کره جنوبی |
کلمات کلیدی | شخصیت برند(برند)، تبلیغات در بازی ها، ویژگیهای تبلیغات در بازی ها، بازی دیجیتالی |
کد محصول | 7053 |
نشریه | نشریه الزویر |
لینک مقاله در سایت مرجع | لینک این مقاله در سایت الزویر (ساینس دایرکت) Sciencedirect – Elsevier |
وضعیت ترجمه مقاله | ترجمه آماده این مقاله موجود میباشد. میتوانید از طریق دکمه پایین ترجمه مقاله را خریداری کنید. |
دانلود رایگان مقاله | دانلود رایگان مقاله انگلیسی |
خرید ترجمه این مقاله | خرید ترجمه این مقاله |
بخشی از متن مقاله: |
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی ابعاد ویژگیهای تبلیغات در بازی ها(AP) بوده و همچنین روابط پنهان بین ابعاد ویژگیهای تبلیغات در بازی ها را با ویژگیهای شرکت، طبقهبندی محصول، مقاصد رفتاری مصرفکننده را آشکار میسازد. مجموعهای از پژوهشها نشان میدهد که مشتریان ویژگیهای شخصیتی در راستای یک تبلیغات در بازی ها عنوان میکنند. ویژگیهای یک تبلیغات در بازی ها درک شده دارای 5 بعد است که عبارتاند از : تازگی و جدید بودن، شایستگی، هوشمندی، بیش فعالی و هیجان. مدل مسیر نشان میدهد که ویژگیهای شرکت( یعنی اندازه، شهرت،محبوبیت) روی هر یک از ابعاد تبلیغات در بازی ها به طرق مختلفی تأثیر میگذارد و بهنوبهخود به نوع دستهبندی محصولات شرکت(یعنی لذت بخشی در مقابل مطلوبیت) که بهنوبهخود روی مقاصد مشتری تأثیر میگذارد، بهعنوان یک تبلیغات در بازی ها رقابتی عمل کرده و منجر به فروش یک محصول میگردد. این امر اساساً باعث ایجاد یک نگرش مثبت در راستای اثربخشی استراتژی رقابتی داشته و از طریق برخی از راههای استراتژیکی منجر به مقاصد خرید میگردد و درواقع در نقش یک تبلیغات در بازی ها رقابتی منجر به خرید یک کالا/محصول میگردد. |