مقاله انگلیسی رایگان در مورد ارزش تجربی برند برای رفتار هم آفرینی – الزویر ۲۰۱۹

مقاله انگلیسی رایگان در مورد ارزش تجربی برند برای رفتار هم آفرینی – الزویر ۲۰۱۹

 

مشخصات مقاله
ترجمه عنوان مقاله ارزش تجربی برند برای ایجاد رفتار هم آفرینی یکپارچه مکرر مشتریان
عنوان انگلیسی مقاله Brand experiential value for creating integrated resort customers’ cocreation behavior
انتشار مقاله سال ۲۰۱۹
تعداد صفحات مقاله انگلیسی ۹ صفحه
هزینه دانلود مقاله انگلیسی رایگان میباشد.
پایگاه داده نشریه الزویر
نوع نگارش مقاله
مقاله پژوهشی (Research Article)
مقاله بیس این مقاله بیس میباشد
نمایه (index) Scopus – Master Journals List – JCR
نوع مقاله ISI
فرمت مقاله انگلیسی  PDF
ایمپکت فاکتور(IF)
۵٫۴۱۴ در سال ۲۰۱۸
شاخص H_index ۹۳ در سال ۲۰۱۹
شاخص SJR ۱٫۹۹۹ در سال ۲۰۱۸
شناسه ISSN ۰۲۷۸-۴۳۱۹
شاخص Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۱۸
مدل مفهومی دارد
پرسشنامه ندارد
متغیر دارد
رفرنس دارد
رشته های مرتبط مدیریت
گرایش های مرتبط بازاریابی
نوع ارائه مقاله
ژورنال
مجله / کنفرانس مجله بین المللی مدیریت مهمان نوازی (هتلداری) – International Journal of Hospitality Management
دانشگاه  School of Hospitality, Tourism and Event, Taylor’s University Lakeside Campus, 47500 Subang Jaya, Selangor Darul Ehsan, Malaysia
کلمات کلیدی برندهای یکپارچه مکرر، ارزش تجربی برند، نگرش هم آفرینی، رفتار هم آفرینی
کلمات کلیدی انگلیسی Integrated resort brands، Brand experiential value، Co-creation attitude، Co-creation behavior
شناسه دیجیتال – doi
https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2019.03.009
کد محصول  E13589
وضعیت ترجمه مقاله  ترجمه آماده این مقاله موجود نمیباشد. میتوانید از طریق دکمه پایین سفارش دهید.
دانلود رایگان مقاله دانلود رایگان مقاله انگلیسی
سفارش ترجمه این مقاله سفارش ترجمه این مقاله

 

فهرست مطالب مقاله:
Abstract
۱٫ Introduction
۲٫ Literature review
۳٫ Method
۴٫ Results
۵٫ Discussion and implications
Acknowledgement
References

 

بخشی از متن مقاله:
Abstract

The integrated resort brand is examined by expanding the focus from gambling customers to general customers. A total of 500 data were collected in South Korea to examine the impact of the experiential value of customers on their co-creation attitude and behavior. Results indicate a variation in the impact of the four dimensions of experiential value (i.e., atmosphere, playfulness, return on investment, and service excellence) on co-creation attitude. Results also show that co-creation attitudes, namely, interaction, knowledge sharing, and responsive attitudes, influenced voluntary behavior toward a service brand. Given that previous studies on integrated resorts have mainly focused on the gambling sector, the current study identifies the potential determinants of customers’ post-purchase attitude and behavior, which are rarely investigated. This study provides a guideline to motivate customers to develop an interactive and responsive attitude and participating behavior for tourism and hospitality service providers.

Introduction

The integrated resort is one of the rapidly growing tourism segments and has emerged as a prominent hotspot in tourism and hospitality research (Ali et al., 2016; Gao and Lai, 2015). Integrated resorts are travel destinations that attract gaming and non-gaming customers by providing multidimensional travel services, such as casinos, luxury hotels, restaurants, bars, showrooms, retail shops, and convention centers (Ahn and Back, 2018b). These resorts offer a variety of travel services and a wide range of customer segments, in which understanding customers’ post-purchase behavior has become an increasing focus of academia and practitioners. In particular, the issue of how to improve customers’ co-creation behavior is extremely important for tourism and hospitality service providers because it plays a crucial role in achieving sustainable growth (Grönroos, 2012). Historically, integrated resorts have focused their growth mainly on gaming, where the majority of revenue used to be generated. Given the substantial competition in various locations, including the domestic and international markets, integrated resorts cannot heavily depend on the gaming sector of business. Instead, integrated resort service providers have developed their non-gaming facilities (e.g., museums, theme parks, and luxury shopping centers) to retain their existing customers and to attract new customers on the basis of current market needs.

ثبت دیدگاه