مشخصات مقاله | |
ترجمه عنوان مقاله | درهم آمیختن بازیها و فناوریهای آموزشی: خوشه بندی و پیش بینی روندهای تحقیقات یادگیری مبتنی بر بازی با استفاده از تحلیل کتابشناختی و بصری |
عنوان انگلیسی مقاله | Interweaving gaming and educational technologies: Clustering and forecasting the trends of game-based learning research by bibliometric and visual analysis |
انتشار | مقاله سال 2022 |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی | 11 صفحه |
هزینه | دانلود مقاله انگلیسی رایگان میباشد. |
پایگاه داده | نشریه الزویر |
نوع نگارش مقاله |
مقاله پژوهشی (Research Article) |
مقاله بیس | این مقاله بیس میباشد |
نمایه (index) | Scopus – Master Journals List – JCR |
نوع مقاله | ISI |
فرمت مقاله انگلیسی | |
ایمپکت فاکتور(IF) |
1.455 در سال 2020 |
شاخص H_index | 29 در سال 2020 |
شاخص SJR | 0.473 در سال 2020 |
شناسه ISSN | 1875-9521 |
شاخص Quartile (چارک) | Q3 در سال 2020 |
فرضیه | ندارد |
مدل مفهومی | دارد |
پرسشنامه | ندارد |
متغیر | دارد |
رفرنس | دارد |
رشته های مرتبط | علوم تربیتی |
گرایش های مرتبط | تکنولوزی های آموزشی |
نوع ارائه مقاله |
ژورنال |
مجله | محاسبات سرگرمی – Entertainment Computing |
دانشگاه | ملی علم و فناوری تایوان |
کلمات کلیدی | یادگیری مبتنی بر بازی، بازی های آموزشی، محیط های یادگیری تعاملی، بررسی ادبیات، تحلیل کتاب سنجی |
کلمات کلیدی انگلیسی | Game-based learning – Educational games – Interactive learning environments – Literature review – Bibliometric analysis |
شناسه دیجیتال – doi |
https://doi.org/10.1016/j.entcom.2021.100459 |
کد محصول | E15673 |
وضعیت ترجمه مقاله | ترجمه آماده این مقاله موجود نمیباشد. میتوانید از طریق دکمه پایین سفارش دهید. |
دانلود رایگان مقاله | دانلود رایگان مقاله انگلیسی |
سفارش ترجمه این مقاله | سفارش ترجمه این مقاله |
فهرست مطالب مقاله: |
Abstract Keywords Introduction Research methods Research results Discussion and conclusions Declaration of Competing Interest Acknowledgements References |
بخشی از متن مقاله: |
ABSTRACT This study aimed to highlight the applications and trends in game-based learning (GBL) by conducting a systematic review as well as bibliometric mapping analysis of the studies published in seven SSCI (Social Science Citation Index) educational journals from 1990 to 2019. A total of 743 journal papers were included in this study. The results revealed that most publications and citations for GBL research were from Taiwan and the United States. The author who contributed the most is Gwo-Jen Hwang, while Computers & Education is the journal with the most publications and the most citations. The most frequently studied keywords are interactive learning environments, followed by game-based learning and teaching/learning strategies. Based on reviewing the literature, this study provides a comprehensive summary overview of the existing research, integrating the available information on the research hot topics, and visualizing and identifying the main GBL trends. In addition, the roles of gaming in educational technology research were investigated. Accordingly, some suggestions regarding the application and research directions of GBL are provided based on the study’s findings, which could be a reference for researchers conducting related research in the future. |
سلام وقت بخیر چرا مقاله قابل دانلود نیست
سلام، بررسی شد. مقاله قابل دانلود می باشد.