مقاله انگلیسی رایگان در مورد فساد رسانه های اجتماعی و انتقاد سرمایه داری- الزویر ۲۰۱۹

مقاله انگلیسی رایگان در مورد فساد رسانه های اجتماعی و انتقاد سرمایه داری- الزویر ۲۰۱۹

 

مشخصات مقاله
ترجمه عنوان مقاله خیال پردازی یوتیوب: فساد رسانه های اجتماعی و جنجالی شدن انتقاد سرمایه داری
عنوان انگلیسی مقاله YouTube utopianism: Social media profanation and the clicktivism of capitalist critique
انتشار مقاله سال ۲۰۱۹
تعداد صفحات مقاله انگلیسی  ۱۷ صفحه
هزینه دانلود مقاله انگلیسی رایگان میباشد.
پایگاه داده نشریه الزویر
نوع نگارش مقاله
مقاله پژوهشی (Research Article)
مقاله بیس این مقاله بیس نمیباشد
نمایه (index) Scopus – Master journals – JCR
نوع مقاله ISI
فرمت مقاله انگلیسی  PDF
ایمپکت فاکتور(IF)
۵٫۳۵۲ در سال ۲۰۱۸
شاخص H_index ۱۵۸ در سال ۲۰۱۹
شاخص SJR ۱٫۶۸۴ در سال ۲۰۱۸
شناسه ISSN ۰۱۴۸-۲۹۶۳
شاخص Quartile (چارک) Q1 در سال ۲۰۱۸
مدل مفهومی ندارد
پرسشنامه ندارد
متغیر ندارد
رفرنس دارد
رشته های مرتبط مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریت، اقتصاد
گرایش های مرتبط  اینترنت و شبکه های گسترده، مدیریت فناوری اطلاعات، اقتصاد مالی
نوع ارائه مقاله
ژورنال
مجله / کنفرانس مجله تحقیقات کسب و کار-Journal of Business Research
دانشگاه  University of Southern California, Annenberg School for Communication and Journalism and Marshall School of Business, Los Angeles, CA 90089, United States of America
کلمات کلیدی  فعالیت، جنجالی شدن، تحقیق قوم شناسی آنلاین، قدرت، رسانه اجتماعی، خیال پردازی
کلمات کلیدی انگلیسی Activism، Clicktivism، Netnography، Power، Social media، Utopia
شناسه دیجیتال – doi
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.01.019
کد محصول  E12177
وضعیت ترجمه مقاله  ترجمه آماده این مقاله موجود نمیباشد. میتوانید از طریق دکمه پایین سفارش دهید.
دانلود رایگان مقاله دانلود رایگان مقاله انگلیسی
سفارش ترجمه این مقاله سفارش ترجمه این مقاله

 

فهرست مطالب مقاله:
Abstract
۱٫ Introduction
۲٫ Utopian consumer theory
۳٫ Method
۴٫ Findings
۵٫ Discussion
Funding note
References

 

بخشی از متن مقاله:
Abstract

Utopia is a complex and resilient concept. This article extends theory relating utopia to consumer culture and social media. After identifying two main schools of utopian consumer research, termed metopianism and wetopianism, the article inquires how social media discourses of utopianism challenge capitalism and what these challenges suggest about contemporary consumer activism. Sites of utopian discourse on YouTube concerning Walt Disney’s original EPCOT plans, Jacque Fresco’s Venus Project, and Elon Musk’s Silicon Valley vision of the future are sources of netnographic data. The findings first focus on various discourses comparing political and economic systems, environmental effects, technology, and the reflexive, playful, imaginative, emotional, and engaged aspects of utopianist messages. Next, findings reveal worshipful attitudes towards the three charismatic utopian entrepreneurs and their visions. Utopian discourse on social media is clicktivism, but it is also an important and relevant social phenomenon that reveals the spectrum of forms of online political participation.

Introduction

Ever since its conceptual founding in 1516 by Sir Thomas More, an English Catholic lawyer, philosopher, martyr, and Saint, utopia has been a concept fraught with ambivalence and greeted with large doses of skepticism, and yet the concept has proven surprisingly resilient. What has utopia become in the last half century, exactly? Three things at least. First, utopian describes a form of literature (Sargent, 1975) that is often linked to science fiction and political writing (Williams, 1978). Second, utopia is a conception of “systemic otherness”, the imagining of “an alternate society” (Jameson, 2005, p. 36), and the “expression of the desire for a better way of being” (Levitas, 2007, p. 290). Third, utopianism is linked to political beliefs and social movements through a “principle of hope” underpinning the human impulse to long for and imagine a better world (Bloch, 1986; Sargent, 1975). True to its ambivalent origins, however, utopias are conventionally discussed derogatively as wishful, manipulative, “impractical”, “ideological” ideas, notions that may even be “dangerous and incipiently totalitarian” (Levitas, 2007, p. 297).

ثبت دیدگاه